Engelsk

Feedback i sprogfagene

Feedback i sprogfagene

Denne artikel giver en introduktion til feedbackens rolle i fremmedsprogsundervisningen og kobler feedback til begrebet stilladsering.Læs mere her

læs mere
Ny hjemmeside for fremmedsprogene

Ny hjemmeside for fremmedsprogene

Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF) satte i uge 40 fokus på fremmedsprog under betegnelsen FremMedSprog2020.I den anledning har CFU udarbejdet en hjemmeside med leg og bevægelse, spil, task og problemløsningsopgaver og digitale ressourcer til...

læs mere
US Election

US Election

Mød kandidaterne, træn ordforrådet og arbejd med emnerne til det amerikanske præsidentvalg. Forløbet er målrettet 9. klasse, og der er masser af spændende aktiviteter, video og kommunikationsopgaver. Forløb er gratis med Uni-Login frem til 8. novemberLæs...

læs mere
Feedback på mundtlig engelsk – hvorfor og hvordan?

Feedback på mundtlig engelsk – hvorfor og hvordan?

Denne artikel sætter fokus på, hvorfor feedback i mundtlig engelsk er vigtig, hvad der kan fokuseres på i feedback, og hvilke former for feedback der er hensigtsmæssige for at bevare lyst og motivation hos eleverne til at være aktive sprogbrugere.Læs mere...

læs mere
Funktionel grammatik i engelskundervisningen

Funktionel grammatik i engelskundervisningen

Det er en ambition, at sprog skal undervises i kontekst, og at grammatik skal være funktionel. Denne artikel folder ud, hvad det vil sige at undervise i engelsk med afsæt i et kommunikativt og funktionelt sprogsyn og giver konkrete forslag til...

læs mere
Culture – Great Britain

Culture – Great Britain

Afternoon tea is a lovely British tradition. But the British Isles have so much more to offer than biscuits, scones, and a visit to Buckingham Palace.Læs mere her

læs mere