Digital dannelse

Skærmen fuckr med dig

Skærmen, og dens uendelige muligheder, er blevet ét stort, gratis slaraffenland. Eller hvad? Er der overhovedet noget på nettet, der er gratis, og hvordan skelner man egentlig mellem lovlige og ulovlige tjenester?Sammen med Rettighedsalliancen og...

læs mere

Mie Buhl

Fordi flere billeder bliver tilgængelige for os, og fordi det bliver lettere for elever og selv at producere billeder, er der et kæmpe potentiale, man ikke udnytter i tilstrækkelig grad.Læs interviewet herSe filmen her

læs mere

Stig Toke Gissel

Der er ingen tvivl om, at et digitalt læremiddel potentielt kan motivere eleverne i højere grad end et analogt læremiddel kan. Blandet andet fordi eleverne imødekommes af læremidlet på en anden måde.Læs interviewet herSe filmen her

læs mere

Ole Sejer Iversen

I men forskning kan jeg se, at uanset hvordan vi vender og drejer undervisningssituationerne, og uanset hvordan vi laver vores interventioner om teknologiforståelse, er lærerrollen helt central for den undervisning, der foregår.Læs interviewet herSe...

læs mere