Hvordan har skolen dannet eleverne gennem tiden?

Hvordan har skolen dannet eleverne gennem tiden?

En række digitale, tværfaglige undervisningsmaterialer giver mulighed for at dykke ned i de enkelte skolefags historie, i elev- og lærerrollens historie og i skolens skiftende formål i de sidste 200 år.Læs mere her

læs mere
Hul igennem til en multimodal undervisning

Hul igennem til en multimodal undervisning

Vidste du, at der på dansk0-2.gyldendal.dk findes det gratis forløb Multimodale fortællinger? Forløbet tager udgangspunkt i den multimodale serie Hul igennem, der består af fire billedbøger med tilhørende lydfortællinger, som er skrevet og illustreret af...

læs mere
Tip til skriveøvelse

Tip til skriveøvelse

I Biblioteket er der netop landet en samling af kortprosatekster skrevet af forfatteren Anders Johansen. Alle tekster indledes med ordene "Her, hvor vi bor ...", og til hver tekst hører også et fotografi. Brug teksterne som oplæg til elevernes kreative...

læs mere
Forfatterens værksted

Forfatterens værksted

Har du nogensinde tænkt over, hvor forfattere får deres idéer fra? Hvordan kommer de på den helt rigtige titel? Og kender de egentlig selv slutningen, når de går i gang med en ny historie? Alt det kan du få svar på, når DR Skole tager dig med på besøg...

læs mere
Gør grammatikken til en leg!

Gør grammatikken til en leg!

At undervise i grammatik kan hurtigt blive tørt. Derfor har vi indtænkt masser af sjove og kreative indslag i de to nye ordklasseforløb om navneord og udsagnsord på dansk0-2.gyldendal.dk. Forløbene giver eleverne en grundlæggende forståelse af...

læs mere
Nyt genreforløb: Lydreportage

Nyt genreforløb: Lydreportage

Hook, speak, atmosfærelyd, effektlyd – hvad er det? Og hvordan gør man?I har måske allerede arbejdet med skriftlige reportager i danskfaget. Men hvordan kan man analysere en reportage, når mediet er lyd? I forløbet Lydreportage skal lyden pilles fra...

læs mere
Når jeg bliver stor

Når jeg bliver stor

Hvordan bliver elevernes liv i fremtiden? Hvad drømmer de om skal ske? De har sikkert allerede nogle drømme og planer for, hvad de vil gøre, når de bliver større. Alt det kan du inddrage og få eleverne i 3.-4. klasse til at sætte ord på, hvis du bruger det...

læs mere